fredag 12 april 2013

Rebecka Thor, lärare?

Hej läsare!
Jag har tänkt lite. Efter att ha gått denna linjen som jag läser nu skulle jag, med mer pluggande, kunna få så mycket mer yrken än vad jag först tänkt. Jag kan till och med bli lärare! Iallafall i någon ämne inom media!
Det skulle kunna vara ganska kul. Om, och bara om man arbetar med äldre elever.Jag skulle antagligen aldrig kunna jobba med snoriga jobbiga ungar. Jag skulle aldrig klara av det.
Jag beundrar alla lärare här i världen! Jag har svårt att förstå alla som klarat av att lära ut till tröga elever, hålla ordning på alla läxor och betyg, se till att alla bråkaga barn inte slår ihjäl varan. Lärare får ta ganska mycket skit ändå. De får ta smällen när en lektion inte blir inställd. De är dem som "måste" ge läxor och sätter prov på elever. Det år nog ett svårare jobb än vad människor och framförallt elever tänker på.

Så alla lärare som lärt ut till mig, tack!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar